אדיגיאה: פארק התיירות והפנאי "דיגואקו פוליאנה"

 


פארק התיירות והפנאי הרב-תכליתי "דיגואקו פוליאנה" הממוקם באזור הכפר דאך (דאכובסקאיה) מאחורי נהר שחאגואשה (בילאיה) - הרפובליקה של אדיגיאה, הקווקז, הפדרציה הרוסית.

הבנייה החלה בשנת 2023. הפרויקט מתוכנן להיות מיושם במלואו עד 2026. היקף ההשקעות יעמוד על 2.8 מיליארד רובל.

התוכניות כוללות הקמת מרכז מידע לתיירים, חוות צ'רקסיות (אדיגית), מקומות לירידים ומזכרות, סדנאות יצירה ובתי קפה עם מטבח לאומי.

הפארק יוצג בקונספט של כפר אתנו, שבו תיירים יכולים לשהות בנוחות ולהתעמק בטעם הלאומי.

נכון להיום, נבנה הכביש המהיר דאכובסקאיה - דיגואקו פוליאנה, במסגרתו כבר נבנו שני גשרים - על פני נהר שחאגואשה (בילאיה) ונהר דיגואקו. הוא יספק גישה לפארק התיירות והנופש הרב-תכליתי. ניתנת גם תקשורת הנדסית. העבודות מתוכננות להסתיים השנה.

עבודות הבנייה מתבצעות רק לאחר מחקר ארכיאולוגי שבוצע על ידי מומחים של המשלחת הארכיאולוגית הקווקזית. מדענים ציינו ריכוז גבוה של מונומנטים עתיקים בשטח הרפובליקה. במהלך החפירות התגלו ממצאים רבים. הם ייחודיים בכך שהם שייכים לתרבויות ארכיאולוגיות שונות. התגלו דולמנים, תלים ומקדש. מומחים מציינים את האטרקטיביות של טריטוריה זו בכל הזמנים ההיסטוריים.

ראש הרפובליקה של אדיגיאה, מוראת קומפילוב, הדגיש במהלך ביקורו במישור דיגואקו את חשיבות העבודה הארכיאולוגית לשימור ההיסטוריה העתיקה והעשירה של אדיגאה.
זהו גם אחד המרכיבים בפיתוח התיירות החינוכית. לפיכך נדונה האפשרות ליצור מעין מוזיאון פתוח, שישמור על הדולמנים ותלי הקבורה שהתגלו במקום, וגם ימשוך מספר רב של תיירים. כתוצאה מכך, האתנו-פארק ב-דיגואקו יהפוך לאתר טיולים פופולרי וייחודי נוסף באדיגיאה ההררית.
מתוכנן לקיים כאן אירועים המוניים עם מרכיב אתנו-תרבותי, ביניהם פסטיבל הגבינה הצ'רקסית (אדיגית) שיועבר לדיגואקו פוליאנה. כמו כן יהיו שבילי הולכי רגל ואופניים ומתקני הסעדה.

נזכיר לכם שהכפר דאך (דאכובסקאיה) הוא אחד הכפרים היפים ביותר באדיגיאה, שנמצא בדרום אדיגיאה באזור ההר. בקרוב נכין כתבה על בתים ומגרשים המוצעים למכירה בכפר זה.

תמונות: adyghya.ru






















תגובות